WIOSENNY SPECJAŁ - Właśnie rozpoczął się sezon na szparagi. Korzystajmy z tego i przyrządzajmy je na różne sposoby, zwłaszcza że są lekkostrawne, niskokaloryczne, są źródłem witamin C, E, A oraz cynku, potasu, wapnia, żelaza i kwasu foliowego. Najbardziej popularne są odmiany białe i zielone. Ja przygotowałam sałatkę z białymi szparagami (przepis po prawej). Pycha!

KORZYSTAJ Z POGODY! - Wiosną natura zaczyna z niebywałą energią nowe życie – warto uszczknąć z tej energii coś dla siebie. Porozciągaj się dokładnie, pobiegaj, poćwicz przy parkowej ławce. Niedługo na dobre schowasz do kufra zimowe ciuchy, zadbaj o sylwetkę przed włożeniem letnich. Do dzieła!

CZAS NA DETOKS - Wystarczy dzień konsekwentnego działania, by oczyścić i odkwasić organizm. Rano wypijamy szklankę ciepłej wody z wyciągiem z pestek grejpfruta lub cytryny. W ciągu dnia zamiast kawy i herbaty – koncentrat z buraków z gorącą wodą, sok z surowych buraków lub kwas z kiszonych buraków. Wieczorem można wypić herbatę z czystka. Na posiłki wybieramy zupy krem (bez nabiału i innych dodatków) oraz soki warzywne.


MOJE PRZEPISY:

Sałatka z ananasem, szparagami i burakami

Składniki: 2 buraki, nieduży pęczek białych szparagów, ananas (może być odsączony z puszki), garść migdałów (w płatkach) lub orzechów włoskich, rzeżucha lub natka pietruszki, kiełki, sól, pieprz, sos balsamiczny. Ugotowane warzywa oraz ananas pokroiłam w kostkę. Wszystko wymieszałam, doprawiłam przyprawami i odrobiną sosu.

Zupa z romanesco z zielonego kalafiora

Składniki: kalafior, 3 małe ziemniaki, liście szpinaku, liście bazylii, cebula, 2–3 ząbki czosnku, masło kokosowe, sól, pieprz, majeranek, słodka papryka, estragon. Kalafior i ziemniaki gotowałam z estragonem. W tym czasie na patelni rozgrzałam masło, poddusiłam cebulę i czosnek, wrzuciłam do garnka. Pod koniec gotowania dodałam resztę przypraw, szpinak i bazylię. Całość zblendowałam i posoliłam.