SZMINKA-WIELKI COME BACK

Po kilku sezonach fascynacji błyszczykiem na usta wraca kolor w najbardziej wyrafinowanej postaci – szminki. To dla niej idealny prezent: skończyła właśnie 125 lat! Na pokazach A.D. 2008 królowała w odcieniach od fuksji i czerwieni aż po ekstrawagancką czerń u YSL. W 2009: zobaczymy ją na wybiegach u największych, m.in. Diora, a Lancôme szykuje niespodzianki!

KREM OD DERMATOLOGA

Wiele kremów niwelujących oznaki starzenia się skóry firmują swoimi nazwiskami najsłynniejsi dermatolodzy hollywoodzkich gwiazd, np. dr Lens i dr Murad. Ten nowy trend powstał z inspiracji zabiegami dermatologii estetycznej – botoksem i mezoterapią. W 2009: pojawią się kremy walczące z glikacją – nowo odkrytą przyczyną starzenia skóry, m.in. A.G.E Interrupter firmy SkinCeuticals.

NOWE MARKI PERFUM

W ubiegłym roku doczekaliśmy się w Polsce kilku premier kultowych zapachów znanych projektantów, m.in. Chloé i Marca Jacobsa. Koneserzy mogą też w końcu kupić na miejscu mistrzowskie zapachy z paryskiego salonu Les Salons du Palais Royal Shiseido Serge’a Lutensa. W 2009: już można kupić nowe wody Kapsule (Floriental, Woody i Light) projektanta Chanel Karla Lagerfelda. Ciekawe, czy pojawi się też wylansowany niedawno we Francji autorski zapach Johna Galliano?

NATURALNIE – BIO!

Świat oszalał na punkcie wszystkiego co organiczne: kosmetyków, żywności, detergentów, a nawet tkanin. Gwiazdy świecą przykładem: wielką fanką ekologicznego życia jest m.in. Kate Hudson, a Kinga Rusin wylansowała własną markę naturalnych kosmetyków Pat & Rub. W 2009: także tradycyjne marki kosmetyczne zaproponują nam bardziej naturalne wersje swoich produktów

RZĘSY – DŁUGIE, CORAZ DŁUŻSZE

Prawdziwą furorę zrobiły zabieg trwałego wydłużania rzęs (efekty utrzymują się około miesiąca, adresy: www.malayka.pl, www.perfectsilklashes.pl), superozdobne sztuczne rzęsy oraz tusz z okrągłą szczoteczką Phenomen’Eyes Givenchy. W 2009: pojawią się wibrujące mascary na baterie, m.in. Ôscillation Lancôme i TurboLash Estée Lauder.

PIĘKNA PO ZMROKU

Może dlatego, że skóra najlepiej wykorzystuje składniki kosmetyków nocą, a może dlatego, że wieczorem mamy więcej czasu na zajmowanie się urodą, producenci postanowili obsypać nas produktami do pielęgnacji przed snem: „nocnymi” odżywkami do włosów, balsamami wyszczuplającymi i perfumami (Delicious Night DKNY). W 2009: wypróbuj krem na noc z nowej przeciwzmarszczkowej linii Chanel Ultra Correction Line Repair (355 zł) – eksperci już wróżą jej sukces!

MAKIJAŻ MINERALNY

Cienie do powiek, róże i pudry wyprodukowane z naturalnych minerałów wprowadził najpierw L’Oréal Paris, a w jego ślady szybko poszły inne marki, m.in. Rimmel, The Body Shop i IsaDora. Zalety? Mineralny makijaż jest lekki, trwały, nie podrażnia wrażliwej skóry i chroni przed promieniami UV. W 2009: mineralny podkład Aera Teint Mineral pojawi się w ofercie Vichy. Już w styczniu do kupienia w aptekach (89 zł).