BEYONCÉ KNOWLES
UŚMIECH ZA MILION DOLARÓW
Piosenkarka jest zaliczana do absolutnego topu w biznesie reklamowym. 26-letnia Beyoncé wystąpiła do tej pory w kampaniach Pepsi, L’Oréal i Tommy’ego Hilfigera. Zeszły rok był dla niej jeszcze bardziej udany. Została twarzą nowego zapachu Armani Emporio Diamonds. W klipie spiewa piosenkę Marilyn Monroe „Diamenty sa najlepszymi przyjaciółmi kobiety”. Specjalnie dla niej Samsung stworzył limitowaną serie telefonów komórkowych B’Phone, a American Express obsadził ją w roli rzecznika „gwiazdorskiej” linii kart kredytowych. Oprócz tego Beyoncé wzięła udział w bajkowej sesji Annie Leibovitz dla parków rozrywki Walta Disneya. Za te zobowiazania zarobiła 16 milionów dolarów.

CATHERINE ZETA-JONES
PREKURSORKA
W 2002 roku podpisała kontrakt z firma telekomunikacyjna T-Mobile. Za bagatela 20 milionów dolarów. Do tej pory to największa jednorazowa suma zarobiona przez gwiazdę w reklamie. „Wszyscy pytali, dlaczego to zrobiłam. Oprócz bycia aktorką jestem też bizneswoman, a propozycja T-Mobile była z gatunku tych, których nie mozna odrzucic” – tłumaczyła swoja decyzje. Kontrakt wygasa w tym roku. To jednak nie martwi Catherine. Jest twarzą Alfa Romeo i perfum Elizabeth Arden Provocative Woman. Ponad 5 milionów dolarów zarobiła, reklamując szampon Lux w Japonii. Niedawno też podpisała umowę z firmą jubilerską Di Modolo. Nieoficjalnie mówi się o kwocie 4 milionów dolarów za roczną współpracę

LINDSAY LOHAN
CHODZĄCY BILLBOARD
Zaczeła w 2006 roku kampanią antytradzikową firmy Proactiv, w której wystąpiła z innymi młodymi gwiazdami – Jessica Simpson i Kelly Clarkson. Wtedy dostała 2 miliony dolarów. Kilka miesięcy pózniej wzięła udział w reklamach toreb Dooney & Bourke, była też twarza kolekcji Miu Miu i Jill Stuart. Kiedy aktorka pierwszy raz zniknęła z życia publicznego, zeby leczyć się z uzależnienia od alkoholu i narkotyków, rzeczniczka firmy Jill Stuart wzięła ją w obronę. „Wciaż jestem pod wrażeniem naszej współpracy. Lindsay jest seksowna i madra. Takie sa kobiety, które wybieraja nasze produkty” – mówiła. Kolejne wybryki gwiazdy również nie wpłynęły na jej reklamową wartość. W zeszłym roku zarobiła 3,5 miliona dolarów.

DAVID BECKHAM
POZA BOISKIEM
Niedawno jeden z portali piszących o gwiazdach wyliczył, że na reklamach piłkarz zarobił ponad 40 milionów dolarów. A o twarz i ciało Davida wciąż biją się największe koncerny. Do tej pory przekonywał fanów do Pepsi, Adidasa, maszynek do golenia Gillette oraz telefonów Motorola. Jednak największy sukces, przynajmniej wsród kobiet, odniosła słynna kampania Armaniego. „Faceci prawie nie zwrócili na nia uwagi. Nie musieli. Zrobiły to za nich żony, narzeczone i matki. Bielizna włoskiego projektanta była najczęsciej kupowanym prezentem na Gwiazdkę” – mówił szef jednej z agencji reklamowych w Londynie.

EVA LONGORIA PARKER
WIARYGODNA
Aktorka przyznała, że może reklamowac każdy produkt. Jest jednak jeden warunek. „Muszę sama go używac. Nie wyobrażam sobie, żebym przekonywała ludzi do wody gazowanej, kiedy sama piję tylko niegazowaną” – tłumaczyła. Dlatego każda kampania, w którą sie angażuje, okazuje się sukcesem. Za kontrakt z kosmetycznym gigantem L’Oréal zarobiła prawie 2 miliony dolarów. Jest też twarzą kolekcji Bebe Sport. „Uwielbiam jeść, dlatego ćwiczę, żeby zachować linię. Wcześniej też kupowałam ciuchy Bebe, więc czemu nie miałabym ich reklamować?” – pytała po podpisaniu kontraktu. Mimo że suma jest tajemnicą, nieoficjalnie mówi się, że udział Evy kosztował firmę 2 miliony dolarów. Ile dostała za reklamę lodów Magnum? Nie wiadomo.

ANGELINA JOLIE
WDZIĘK I KLASA
Kiedy prawie trzy lata temu została twarzą firmy odzieżowej St. John, wierni klienci odwrócili sie od marki. Zarzucali, że gwiazda zupełnie nie pasuje do stylu kolekcji. Jednak Angelina potraktowała to wyzwanie bardzo poważnie. „Jestem pracujacą matką, która co dzień staje przed nowymi wyzwaniami. Chcę, by moja garderoba była wypełniona pięknymi, seksownymi i wygodnymi ubraniami” – mówiła. Ponad 12 milionów dolarów, które szefowie St. John zapłacili aktorce za promowanie ich wyrobów, zwróciły sie już po pierwszym roku trwania kontraktu.

KEIRA KNIGHTLEY
NOWE WCIELENIE COCO CHANEL
Aktorka zastąpiła Kate Moss w reklamach Chanel i według menedżerów koncernu był to prawdziwy strzał w dziesiątkę. W telewizyjnych spotach wody toaletowej Coco Mademoiselle Keira wciela się w postac legendarnej już założycielki domu mody Chanel – Coco. „Są bardzo podobne do siebie. Coco byłaby nią zachwycona. Jestem o tym przekonany” – mówił Karl Lagerfeld. Za ten kontrakt gwiazda otrzymała okragły milion dolarów. Tyle samo zarobiła, reklamujac produkty firmy Lux w Japonii. „To tylko praca. Taka sama jak granie w filmach czy serialach” – przekonywała Keira, która wystapiła też w kampanii społecznej „Read” propagującej czytanie w USA.

 

GEORGE CLOONEY
KRÓL MIDAS
„Jak George Clooney pije Martini, to jestem pewny, że niedługo wszyscy zaczniemy pić Martini” – mówił najblizszy przyjaciel aktora Brad Pitt w 2000 roku. To był jego pierwszy kontrakt reklamowy na tak dużą skale. Teraz aktor przyznaje, że bierze udział w kampaniach dla przyjemności. „Wielu się to nie podoba, ale nie będę ich za to przepraszać” – kwitował wszelkie próby dyskusji. Oprócz Martini za „skromne” sumy rzędu kilku milionów dolarów George zachwala również brytyjskie linie lotnicze i wodę mineralną Aquafina. „Dżentelmeni nie mówią o pieniądzach” – odpowiada na pytania o wysokość kontraktów.

PENÉLOPE CRUZ
HISZPAŃSKA ELEGANCJA
„To jest to, co zawsze chciałam zrobić. Cieszę się, że trafiłyśmy z Monicą na grupe ludzi, z którymi porozumiewamy się praktycznie bez słów” – aktorka zachwalała przygotowania do kampanii reklamowej Mango, w której wystąpiła razem z młodszą siostrą. Penélope i Monica wspólnie stworzyły limitowaną kolekcję ubrań. „Wzorowałyśmy się na ubraniach z naszej szafy. To taki miks stylu vintage, eleganckich kreacji z czerwonych dywanów, zwykłych dżinsów i T-shirtów” – mówiła. Wcześniej aktorka reklamowała Ralpha Laurena, Coca-Cole, wino musujące Freixenet i kosmetyki L’Oréal. „Teraz po raz pierwszy mam możliwość przekonać ludzi do czegoś, co sama stworzyłam. To świetne uczucie”.