Jarzy Dudek jako postać historyczna? Dlaczego nie? W rozpoczętej właśnie kampanii reklamowej Heineken przywołuje klimat towarzyszący oglądaniu meczy Ligi Mistrzów: starcia największych gwiazd, nieoczekiwane zwroty akcji i spektakle na długo zapadające w pamięć. Najnowszy spot reklamowy marki przenosi futbol w swoisty świat wielkiego kina. Dla Polaków najważniejsze jest jednak, że główną rolę w spocie gra Jerzy Dudek. Słynny polski bramkarz, który grał m.in. w drużynach Liverpool F.C. i Real Madryt, zamienił w spocie bramkarski strój na odzienie rodem z filmów czy seriali kostiumowych, a zamiast rzutów karnych oglądamy emocjonujący pojedynek na pistolety, w którym Dudek rozprasza swojego rywala w sposób, którym zasłynął podczas meczu finałowego Ligi Mistrzów z 2005 roku.

Dlaczego właśnie na taką aranżację sportu zdecydowała się marka Heineken? Portalowi Wirtwualnemedia.pl wyjaśniał to Marcin Drożyński, kierownik ds. marki Heineken w Grupie Żywiec:

„Ten pamiętny mecz najlepiej pokazuje, że wielki futbol ogląda się jak dobre kino akcji. Widzieliśmy tam zaskakujące zwroty, narastające napięcie i Jerzego Dudka w roli bohatera efektownie wygrywającego decydujące starcie. Nowy spot reklamowy Heinekena jest hołdem dla polskiego bramkarza, który tym występem napisał historię europejskiego futbolu.”

Spot reklamowy nie będzie jedynym zabiegiem marketingowym, na którym marka postawiła współpracując z Dudkiem. Do sklepów w okresie jego emisji trafi też limitowana edycja opakowań, dedykowana tylko jednemu bohaterowi. Puszki z wizerunkiem Jerzego Dudka trafią do sklepów w marcu i będą dostępne na terenie całej Polski.

Jerzy Dudek występując w kampanii Heinekena dołączył do grona innych wybitnych postaci, którzy wcześniej zaangażowali się w promocję brandu. W reklamach Heinekena dotychczas występowali: legenda Formuły 1-  Jackie Stewart oraz aktor Benicio del Toro.

Jak Jerzy Dudek poradziła sobie w roli szlachcica wyzwanego na pojedynek? Zobaczcie w spocie reklamowym poniżej: