WIOSENNE MENU Upiększająca dieta

Udostępnij

Zadziała lepiej niż samoopalacz! Wprowadź zdrowe nawyki, które przywrócą twojej cerze słoneczny koloryt i świeżość, a przy okazji poprawia samopoczucie. Oto upiększający program na miesiąc z łatwymi przepisami!

WIOSENNE MENU Upiększająca dieta

Czego pragnie skóra na wiosnę? Betakarotenu, który poprawi jędrność i ożywi karnację, odmładzającej witaminy E i C, (m.in. wzmacnia naczynka) oraz minerałów. Znajdziesz je w wiosennym menu upiększającym, które specjalnie dla „Gali” opracowała dietetyk Katarzyna Purak z Centrum Dietetycznego SetPoint w Katowicach (www.setpoint.pl).

Stosuj je nie dłużej niż miesiąc – jest niskokaloryczne (ok. 1200 kcal/dzień) i odchudza. Jeśli nie możesz przygotować posiłku, bo np. jesteś w pracy, zamień ich kolejność.

Dzień 1 I śniadanie: jogurt naturalny, kiwi, 3 łyżki musli z owocami, herbata owocowa. II śniadanie: 1/3 szklanki suszonych moreli, herbata ziołowa. Obiad: 1/2 pieczonej piersi kurczaka (w folii, z łyżeczką oliwy i czosnkiem), szklanka fasolki szparagowej, 2–3 młode ziemniaki, szklanka soku pomidorowego. Podwieczorek: szklanka soku marchwiowo- owocowego, brzoskwinia. Kolacja: tropikalna sałatka z cykorii (pokrój cykorię, mandarynkę, 1/2 pomarańczy i banana, dodaj po łyżeczce płatków migdałowych i rodzynek, sok z cytryny), kromka pieczywa chrupkiego, herbata ziołowa.

Dzień 2 I śniadanie: 2 kromki pieczywa chrupkiego z wędliną drobiową, sałatą, ogórkiem i kiełkami, zielona herbata. II śniadanie: jogurt naturalny, nektarynka. Obiad: krem szpinakowy (1/3 paczki mrożonego szpinaku duś z łyżką masła 5–7 min, dodaj 1,5 szklanki wody, 1/2 kostki bulionu grzybowego, 1 pokrojonego ziemniaka i zmiażdżony ząbek czosnku, gotuj 25 min, zmiksuj, ozdób kleksem jogurtu i natką pietruszki), jajko na twardo, szklanka soku ze świeżych pomarańczy lub grejpfrutów. Podwieczorek: szklanka mleka, garść orzechów (np. laskowych, włoskich). Kolacja: sałatka z grejpfruta i krewetek (pokrój grejpfruta, gałązkę selera naciowego, natkę pietruszki i skrop oliwą; dodaj 4 krewetki podsmażone z łyżeczką oliwy, imbirem i kardamonem), szklanka wody mineralnej.

Dzień 3 I śniadanie: sałatka z melona (pokrój 2 plastry szynki parmeńskiej i 1/2 melona, dodaj po łyżeczce oliwy i soku z cytryny), kromka pieczywa chrupkiego, szklanka kefiru 0%. II śniadanie: szklanka soku marchwiowego, 1 wafel ryżowy z dżemem morelowym. Obiad: brokuły pod beszamelem (ugotuj 1/4 brokułu, podziel na różyczki; roztop 2 łyżeczki masła, dodaj 2 łyżeczki mąki, 1/4 szklanki mleka, wymieszaj trzepaczką, dodaj sól, biały pieprz i gałkę muszkatołową; polej sosem brokuły w naczyniu żaroodpornym, posyp 2 łyżeczkami parmezanu, zapiecz), szklanka soku pomidorowego. Podwieczorek: jogurt naturalny z łyżeczką otrąb i wkrojoną brzoskwinią. Kolacja: kromka razowca z żółtym serem, sałatą i pomidorem, szklanka wody.

Dzień 4 I śniadanie: owsianka ze szklanki mleka i 2 łyżek płatków, łyżeczki miodu, pomarańcza, herbata owocowa. II śniadanie: miseczka mizerii z jogurtem. Obiad: kurczak po arabsku (małą pierś pokrój, posyp papryką, cynamonem, imbirem i kurkumą, schłódź 15 min; na patelni rozgrzej łyżeczkę oliwy, podsmaż mięso; dodaj pokrojoną marchew, 1/2 cebuli, 4 czarne oliwki, podlej 3/4 szklanki bulionu drobiowego, duś 20 min) 3 łyżki kuskusa, 4 liście sałaty lodowej z łyżką orzechów, jogurtem i cytryną. Podwieczorek: kromka pieczywa chrupkiego z twarożkiem, rzodkiewką i kiełkami, zielona herbata. Kolacja: omlet z jabłkami (jabłko pokrój w plastry, podsmaż na łyżeczce oliwy; rozbij jajko z 2 łyżkami mleka i solą, wylej na jabłko i smaż, aż się zetnie, posyp łyżeczką cukru pudru z cynamonem), szklanka soku z cytrusów.

Dzień 5 I śniadanie: kromka razowca z wędliną drobiową, sałatą, pomidorem i szczypiorkiem, herbata zielona. II śniadanie 4 morele, wafel ryżowy. Obiad: ryba w czerwonym sosie (podsmaż 1/4 cebuli z łyżką oliwy, dodaj pokrojone 1/4 papryki i pomidora, dodaj ocet, sól i pieprz, duś 20 min, dołóż fi let z dorsza i duś 15 min; posyp kolendrą), 3 łyżki brązowego ryżu, sok warzywno- -owocowy. Podwieczorek: szklanka kakao. Kolacja: Koktajl młodości (przepis w ramce), herbata owocowa.

Dzień 6 I śniadanie: Sałatka egzotyczna (2 plastry ananasa, 1/2 brzoskwini, banan, łyżka rodzynek, sok z cytryny), szklanka mleka. II śniadanie: jogurt naturalny z 3 suszonymi morelami i łyżką otrąb. Obiad: na mieście, np. sushi: mały zestaw; bar wegetariański: zapiekanka ziemniaczana ze szpinakiem i twarogiem, sok marchwiowy. Podwieczorek: 2 gałki sorbetu owocowego. Kolacja: dwie kromki pieczywa chrupkiego z twarożkiem i pomidorem, herbata zielona.

Dzień 7 I śniadanie: Upiększające musli (przepis w ramce), herbata zielona. II śniadanie: kromka pieczywa chrupkiego z wędliną drobiową, sałatą i pomidorem. Obiad: Na mieście: pierś kurczaka z morelami, brązowym ryżem i surówką lub łosoś z grilla z ziemniakami i sałatka grecka. Podwieczorek: Napój mleczno-owocowy Kolacja: Sałatka z kurczaka (1/4 smażonej piesi z imbirem, cynamonem, kurkumą i solą, 3 łyżki kukurydzy i 3 oliwki) kromka pieczywa chrupkiego, herbata zielona.

TWOJA LISTA ZAKUPÓW Te produkty warto wpisać! Zawierają potrzebne dla zdrowej skóry, włosów i paznokci minerały (żelazo, krzem, cynk), witaminy (z grupy B, prowitaminę A, witaminy E i C) oraz błonnik, który daje uczucie sytości i usuwa toksyny.

MIĘSO I RYBY: pierś kurczaka, wędlina drobiowa, filet dorsza, łosoś, krewetki.

ZIARNA: płatki owsiane, otręby, pestki słonecznika, orzechy, migdały, pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryz, kuskus.

NABIAŁ: żółty ser, twarożek, jajka, mleko 0,5%, jogurt 0%, kefir 0%.

WARZYWA: brokuły, marchew, czerwona papryka, sałata lodowa, szpinak, ziemniaki, cykoria, fasolka szparagowa, pomidory, cebula, rzodkiewka, ogórki, czarne oliwki, seler naciowy, czosnek, natka pietruszki, szczypiorek, kiełki.

OWOCE: banany, kiwi, jabłka, brzoskwinie, suszone morele, melon, rodzynki, cytrusy na świeży sok.

 

TŁUSZCZE: oliwa z oliwek.

Komentarze

Marcelina Zawadzka

Vero Moda - Sweter

Kup teraz

129.9 zł

Spódnica sp25

Kup teraz

89 zł

Carinii - Szpilki

Kup teraz

179.9 zł

Mango - Płaszcz Manuela

Kup teraz

199.9 zł