Podobne jak inni muzycy Gwen Stefani czy Pete Doherty, Amy Winehouse od wielu lat jest wielką fanką kultowej klasycznej marki Fred Perry. Ponad 50 lat wybitny tenisista brytyjski, po zakończeniu swojej kariery na kortach, założył firmę produkującą odzież sportową, którą nazwał swoim nazwiskiem: Fred Perry Sportswear.

Z biegiem lat marka Fred Perry stała się szalenie popularna awansując na miano prawdziwej marki „lifestylowej”, a to głównie dzięki sławom zakochanym w jej strojach. Niektórym z nich Brand Fred Perry dedykuje swoje poszczególne kolekcje. „Amy Winehouse nosi odzież Fred Perry od lat, więc nie mamy wątpliwości, że jest prawdziwą fanką marki”, wyjaśnia Richard Martin, dyrektor marketingu tego domu mody.

„Odbyliśmy wspólnie trzy wielkie narady projektowe. Amy była mocno związana z wyborem stylu produktów, kolorów i dodatków”. Rezultatem tych prac jest kolekcja składająca się z 17 części. Każda z nich inspirowana jest ulubionym stylem Amy: retro. Dominuje kolor biały i różowy. Znajdziemy w niej między innymi dwuczęściowe kobiece kompleciki, minispódniczki i oczywiście – typowe dla Fred Perry koszulki polo. „Ta kolekcja niesie w sobie czytelny podpis Amy” zapewnia nas Richard Martin.

Fred Perry zamierza współpracować z Amy Winehouse przez cztery sezony. Pierwsza kolekcja 26-letniej wokalistki ma pojawić się w sklepach marki Fred Perry na całym świecie w tym roku. Ceny ubrań mieszczą się w przedziale 23 –108 euro.