Nie ma rzeczy niemożliwych! Do takich wniosków można dojść, oglądając zdjęcia gwiazd sprzed kilku lat i te współczesne. Anna Guzik, Katarzyna Zielińska, Katarzyna Cichopek czy Sonia Bohosiewicz udowodniły, że wystarczy schudnąć kilka kilogramów, by na nowo być na topie. Aby utrata wagi była szybko widoczna, można poddać się, ostatnio bardzo popularnej, diecie bardzo niskokalorycznej, tzw. VLCD (z ang. very low calorie diet). Opiera się ona na założeniu, że organizm otrzymuje mniej energii niż zużywa na funkcjonowanie. Dlatego dostarczamy mu nie więcej niż 800 kcal na dobę. Dieta bardzo niskokaloryczna to środki spożywcze przygotowywane z saszetek z proszkiem, które zastępują wszystkie posiłki w ciągu dnia. Spożywając takie produkty, szybko tracimy na wadze przy jednoczesnym zapewnieniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania, tj. białka, kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów. Dieta ta przeznaczona jest dla zdrowych osób dorosłych, z nadwagą lub otyłością (BMI>27).

Bezwzględnymi przeciwwskazaniami do jej stosowania są: ciąża oraz karmienie piersią, cukrzyca typu I, zaburzenia odżywiania, choroby serca i naczyń krwionośnych, wątroby, nerek i nowotwory. Bez nadzoru lekarza może być stosowana przez dwa tygodnie. Należy jednak pamiętać, że okres, kiedy spożywa się tylko produkty VLCD, to pierwszy z kilku etapów. Aby cieszyć się piękną, szczupłą sylwetką przez długi czas, bez efektu jo-jo, powinno się ściśle przestrzegać także kolejnych faz. Należy nauczyć się komponować zbilansowane, niskokaloryczne posiłki, włączyć aktywność fizyczną i przyzwyczaić się do regularnych posiłków. W zachowaniu pięknej sylwetki pomoże też odpowiednia pielęgnacja, dzięki której skóra będzie jędrna i napięta.