Waga lekka

Jeśli masz nadwagę – schudnij. Przede wszystkim dla zdrowia, ale również po to, by czuć się bardziej atrakcyjną. Walkę z nadwagą zacznij od uczciwego spisywania przez tydzień wszystkiego, co zjadasz i wypijasz. Notuj każde ciasteczko, cukierka, napój, owoc, łyk soku z kartonu wzięty „po drodze” do lodówki. Wszystko! Wyznacz sobie też realny cel: 4 kg w miesiąc. Inaczej niezbyt długo nacieszysz się zgrabną sylwetką.

Kolorowe marchewki

Aby mieć zdrowe włosy, skórę i paznokcie, warto pić sok z marchwi. Dodatkowo wzmacnia ona odporność na infekcje oraz oczyszcza wątrobę. To istotne, bo wiele zaburzeń oraz dolegliwości alergicznych spowodowanych jest właśnie nieprawidłowym funkcjonowaniem wątroby.

Warto spróbować

Siemię lniane jest wyjątkowo bogate w ligniany. To substancje bardzo istotne zwłaszcza dla kobiet, bowiem pomagają regulować gospodarkę hormonalną, uzupełniając działanie estrogenów. Mają też działanie antyoksydacyjne i przeciwnowotworowe.


Moje przepisy:

Komosa na ostro

Składniki: szklanka komosy, garść suszonych pomidorów, cukinia lub kilka dużych pieczarek, papryczka chili, sól, czarny pieprz, koperek, garść kiełków.

Ugotowałam komosę. W płaskim garnku poddusiłam cukinię z pomidorami i posiekaną papryczką chili. Dodałam komosę i przyprawy, na koniec – kiełki.

 

Koktajl przed treningiem

Najlepiej wypić go godzinę lub 30 min przed ćwiczeniami. Koktajl robię z jabłek, szpinaku, limonki lub cytryny, jagód goji i nasion chia. Nasiona te dodają nam energii, przyspieszają metabolizm, spowalniają wchłanianie cukrów, wspomagają działanie układu trawiennego, zapewniają długie uczucie sytości. Po takim napoju czuję się rewelacyjnie.