#ROKBEZPIECZEŃSTWA to wyjątkowa akcja marki ŠKODA, która ma edukować w zakresie bezpiecznego podróżowania samochodem. W jej ramach przygotowano specjalny projekt, którego celem jest zwrócenie uwagi na konieczność zabezpieczania przedmiotów podczas jazdy. W jaki sposób? 

Projekt edukacyjno-modowy "Siła drobiazgów"

ŠKODA wraz z projektantką Dominika Bizon, właścicielką Hollie Warsaw stworzyła niezwykłą torebkę. Jej premiera była natomiast okazją, by uczestnicy przekonali się, że nawet absolutnie niepozorne przedmioty podczas wypadku mogą zrobić nam krzywdę, ponieważ radykalnie zwiększa się ich ciężar.

Każdy z gości mógł na własnej skórze przekonać się, ile w praktyce ważyłaby torebka podczas wypadku z udziałem samochodu jadącego z prędkością 50 km/h. Jak się okazało, model o wadze kilkuset gramów w momencie zderzenia miałby aż 16 kilogramów.

W momencie podniesienia torby przez gościa wydarzenia, na specjalnie przygotowanym lustrze wyświetlił się komunikat, który wyjaśniał, skąd bierze się tak duży wzrost ciężaru przedmiotu i jak ważne jest zabezpieczanie drobiazgów podczas podróży.

Goszcząca na premierze Barbara Kurdej-Szatan nie kryła zaskoczenia, jakim wielkim zagrożeniem dla podróżnych mogą być niezabezpieczone przedmioty.

Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą. Próbowałam podnieść tę torebkę, jest naprawdę ciężka i nie wyobrażam sobie, co by się stało, gdyby uderzyła na przykład moją córkę - przyznała.

Aktorka skorzystała również z interaktywnej wagi. Urządzenie pokazało, ile ważą jej rzeczy osobiste oraz jak ciężkie stają się podczas zderzenia pojazdów poruszających się z prędkością 50 km/h.

W tym roku zintensyfikowaliśmy działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Hasłem ​"Siła Drobiazgów - Zabezpieczaj drobiazgi podczas podróży. Dla wspólnego bezpieczeństwa" przypominamy o tym, że wszyscy dzielimy drogę, a dbanie o pozornie niewiele znaczące kwestie może przyczynić się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowców, ale również pasażerów czy pieszych. Bezpieczeństwo jest więc naszym wspólnym celem - mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.

Torebka ŠKODA & Hollie Warsaw, która dba o bezpieczeństwo pasażerów

Torebka, która powstała w ramach wspólnego projektu ŠKODA i Hollie Warsaw ma jednak nie tylko edukować w zakresie bezpieczeństwa. Jest ona również wyposażona w rozwiązania typu smart. Posiada m.in. specjalnie zaprojektowane zapięcia, które pozwalają w wygodny sposób przypiąć ją do siedzenia podczas podróży.

Na osłonce zapięcia znajduje się także QR kod przekierowujący na stronę: safety.skoda-auto.pl/siladrobiazgow, na której można znaleźć dodatkowe informacje o zabezpieczaniu rzeczy osobistych w samochodzie oraz obejrzeć film z wydarzenia.