W upalne dni większość z nas nie ma ochoty ani na ciężkostrawne potrawy ani na wielogodzinne stanie w kuchni. Zamiast siedzieć nad talerzem gorącego rosołu czy półmiskiem smażonych na głębokim tłuszczu kotletów, sięgnij po lekkie alternatywy, które zapewnią syty i pełnowartościowy posiłek. Co to znaczy? To jedzenie, które zawiera idealną mieszankę białka, węglowodanów, tłuszczu i błonnika oraz wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. Wszystko czego Twoje ciało potrzebuje w jedzeniu, by prawidłowo funkcjonować i zapewnić stały poziom energii.

Lekkie posiłki na lato

Oto kilka propozycji, które warto rozważyć:
●    Owoce i warzywa - to właśnie one powinny być podstawą naszego letniego menu. Świeże warzywa i owoce są niezwykle cenne, ponieważ mogą nawodnić nasz organizm i jednocześnie dostarczyć mu niezbędnych składników mineralnych, które podczas upałów bardzo szybko tracimy. Możesz zjadać je w całości lub przygotować pyszne owocowe lub warzywne sałatki! Energia, smak i zdrowie bez niepotrzebnego ciężaru!
●    Lekkie wegańskie zupy - bez zabielania śmietaną i gotowania na czerwonym mięsie. Jej podstawą może być wywar na bazie marchwi, pietruszki, selera, pora i cebuli z dodatkiem ulubionych przypraw. Latem znakomicie sprawdzi się klasyczna pomidorowa, czy wszelkie kremy np. z kalafiora, brokuła czy buraka. Można wzbogacić je grzankami lub młodymi ziemniakami, a także koperkiem, szczypiorkiem lub świeżymi ziołami tj. bazylią czy oregano.
●    Chłodniki - gdy myślimy o szybkim obiedzie w upalny dzień, od razu wykluczamy piekarnik – i dobrze! Rozgrzane sprzęty tylko podnosi temperaturę w pomieszczeniu, dlatego warto przygotować posiłek, którego nie będziemy musieli podgrzewać. Doskonałą propozycją jest chłodnik! Jego podstawą zazwyczaj jest jogurt, kefir i zsiadłe mleko, posiekane ogórki, koper oraz szczypior. Niektórzy dodają też buraki i czosnek.
●    Posiłki instant - ale tylko te wysokiej jakości jak np. linia Hot&Savoury od Huel. Marka ma w ofercie ciepłe i wytrawne dania, których przygotowanie zajmuje mniej niż 5 minut. Wystarczy je po prostu zalać wrzątkiem i odstawić do wystygnięcia. Każdy z nich zawiera pyszne, pełnowartościowe i naturalne składniki, w tym 24 gramy białek roślinnych oraz wszystkie 26 niezbędnych witamin i minerałów. W ofercie znajduje się sześć smaków: Pomidor z ziołami, Tajskie zielone curry, Meksykańskie chili, Danie słodko-kwaśne, Curry Korma oraz Curry Madras. Wszystkie dania są wegańskie, bez konserwantów czy wzmacniaczy smaku. To idealna propozycja dla tych, którzy nie mają ochoty na gotowanie w upał!
●    Szybkie szejki -  to pomysł na idealnie zbilansowany pełnowartościowy posiłek w formie chłodnego szejka, który przygotujesz w minutę. Możesz wymieszać odżywkę białkową z owocami i zimnym mlekiem lub wodą, ale możesz też skorzystać z pełnowartościowych odżywczo proszków, przykładowo od Huel. To sprytnie ułożone formuły, dzięki którym szybko i wygodnie uzyskasz sycący i zdrowy posiłek. Opierają się one wyłącznie na naturalnych produktach, m.in.: płatkach owsianych, białku grochu, białku ryżu, siemieniu lnianym, oleju MCT, słoneczniku. Te składniki brzmią pełnowartościowo, prawda? Jest też pysznie, w gamie Huel Black Edition możesz wybierać między Bananem, Wanilią, Czekoladą, Truskawką ze śmietaną, Słonym Karmelem, Kawą z Karmelem lub wersją Bez smaku i słodzika. Gotowy szejk możesz zabrać ze sobą w drogę, na spacer, na rower, czy rano do samochodu i wypić go stojąc w miejskim korku.
●    Desery - idealne są te na bazie bananów. Możemy podawać je na wiele sposobów np w postaci lodów ze zmiksowanych bananów z dodatkiem mleka kokosowego. W tym czasie dobrze sprawdzą się również sorbety, musy owocowe, czy puszysty sernik na chudym twarogu i jogurcie z owocami! Warto także pamiętać o galaretkach, które mogą być wypełnione bogactwem letnich owoców. 

ZOBACZ TAKŻE: Restaurant Week - dokąd się wybraliśmy? Jak nam smakowało? Sprawdźcie!