Wszystkie te zmiany wymagają holistycznego podejścia do tematu ludzkiego organizmu i modyfikacji na wielu polach codziennego funkcjonowania. Dobrym początkiem będzie z pewnością odpowiednia dieta. Co warto zmienić?

Ogranicz przekąski

Jednym z podstawowych błędów żywieniowych większości z nas jest zbyt częste sięganie po przekąski różnego typu. Warto pamiętać, że wysoko przetworzone, słone, tłuste lub bardzo słodkie zjadane w nadmiarze nie mają korzystnego wpływu na nasze zdrowie. Bo w większości przypadków jednak sięgamy nie po owoce i warzywa, ale po chipsy, paluszki lub słodkości. Jeśli już musimy „pochrupać” coś w czasie pracy lub nauki, sięgnijmy po zdrowsze zamienniki popularnych przekąsek, np. warzywne chipsy bez soli czy cukru. Na sklepowych półkach możemy znaleźć między innymi smaczne jabłkowe lub marchewkowe talarki. Z powodzeniem można je przygotować także w domu, krojąc odpowiednio ulubione warzywa i owoce, susząc je lub piekąc z niewielkim dodatkiem tłuszczu.

Jedz mniej tłuszczów zwierzęcych

Kolejną rzeczą, którą należy zmienić w diecie na wiosnę, jest ilość spożywanych tłuszczów zwierzęcych, które zawierają dużo tłuszczów nasyconych, czyli tych, które niekorzystnie wpływają na poziom cholesterolu. Badania pokazują, że większość z nas zużywa go zdecydowanie za dużo – wystarczy tylko spojrzeć na statystyki mówiące o liczbie osób borykających się z hipercholesterolemią, a taki problem ma co druga dorosła osoba. Prócz ograniczenia tłustego mięsa, wędlin, serów i śmietany, warto pozbyć się z jadłospisu masła lub smalcu i zastąpić je dobrej jakości margaryną. Oleje roślinne i produkty z nich otrzymywane wpływają korzystnie na obniżaniecholesterolu we krwi. Jednym z nich jest np. Flora pro.activ, zawierająca sterole roślinne oraz nienasycone kwasy tłuszczowe: Omega-3 i Omega-6. Dobrą propozycją dla osób dbających o swoje zdrowie będzie również oliwa z oliwek lub olej rzepakowy.

Postaw na pełne ziarno

Pełnoziarniste produkty zbożowe powinny stanowić trzon diety każdego człowieka, dlatego wiosenna dieta powinna je uwzględniać w odpowiedniej ilości. Dobrą propozycją dla osób dbających o poziom cholesterolu będą płatki owsiane, które są bogatym źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych. Warto również ograniczyć w diecie pieczywo białe i zastąpić je pieczywem pełnoziarnistym np. chrupkim.

Jedz warzywa i owoce!

Jeśli dieta wiosenna, to oczywiście świeże warzywa, o które o wiele łatwiej wraz z pierwszymi chwilami ze słońcem. Proste w przygotowaniu, lekkie ale sycące sałatki z pysznym dipem powinny na stałe wpisać się do jadłospisu osób dbających o linię i dobrą kondycję. Oprócz warzyw warto także wzbogacić dietę o świeżo wyciskane soki z owoców dostępnych wiosną i latem.