Najprostszy sposób na uniknięcie kaca? Oczywiście nie pić lub przynajmniej mocno ograniczyć spożycie sylwestrowego szampana i innych napojów procentowych. Jeśli jednak jest ju za późno na tego typu rady, to warto skorzystać ze sprawdzonych metod łagodzenia skutków upojenia alkoholowego.

Domowe sposoby na kaca: woda mineralna

To nie jest skomplikowane: przez spożycie znacznej ilości napojów wyskokowych ludzki organizm zwyczajnie odwadnia się. Skutki to zawroty i bóle głowy, senność i ogólne osłabienie organizmu. Picie wody mineralnej zmniejszy stężenie alkoholu we krwi oraz uzupełni płyny i elektrolity (o których mowa więcej w kolejnym punkcie).

Domowe sposoby na kaca: elektrolity

Elektrolity mają znaczny wpływ na gospodarkę wodną organizmu. Są też bardzo ważne dla mięśni. Dostarczenie organizmowi potasu, magnezu i sodu może więc zmniejszyć spowodowany kacem ból głowy oraz zmęczenie, drżenie, skurcze i bóle mięśni.

Świetnym źródłem elektrolitów są m.in.: napoje izotoniczne, woda kokosowa, sok pomidorowy, banany, awokado, kiwi, grejpfrut, maślanka, jogurt oraz suszone morele i figi.

CZYTAJ TEŻ: Netflix na styczeń 2021 - co nowego warto obejrzeć? Mamy listę premier: filmy, seriale i programy

Domowe sposoby na kaca: L-cysteina

Cysteina jest aminokwasem, który w organizmie pełni wiele różnych funkcji. Jednym z nich jest działanie detoksykujące. To sprawia, że jej spożycie na dzień po mocno zakrapianej imprezie może pomóc znacznie zmniejszyć objawy kaca.

Produkty spożywcze bogate w L-cysteinę to m.in. soja, nasiona słonecznika, orzechy (pistacje, włoskie), ryby (łosoś, sola), parmezan, jaja kurze i mięso.

Domowe sposoby na kaca: prysznic w zimnej wodzie

Chłodna woda pomaga przy bólu głowy i migrenie. Alternatywą dla prysznica mogą być okłady: wilgotną ściereczkę przyłóż do czoła i ułóż się w wygodnej pozycji.

Domowe sposoby na kaca: trening

Jeśli kac nie jest byt mocny i odczuwasz jedynie delikatne skutki większego spożycia alkoholu, to rozważyć choć minimalny wysiłek fizyczny (proste i spokojne ćwiczenia, delikatna gimnastyka, spacer). Podniesie on poziom endorfin w organizmie, a w rezultacie spowoduje lepsze samopoczucie.

ZOBACZ TEŻ: Ile gwiazdy zarobią w Sylwestra 2020? Obniżone stawki nadal robią wrażenie