Tom, jesteś ulubieńcem gwiazd. Twoją oddaną fanką jest Jennifer Lopez. Jak współpracuje się z taką gwiazdą?

Moja przygoda z Jen trwa już pięć lat. Kiedy pracujesz z taką gwiazdą, najważniejsza jest kreatywność i dyspozycyjność. Trzeba być przygotowanym na to, że w każdej chwili możesz odebrać telefon. Ale ja kocham Jennifer, więc nawet gdyby zadzwoniła w środku nocy, ucieszyłbym się. To cudowna osoba. Śledzi trendy, uwielbia nowości. Za każdym razem, kiedy się spotykamy, pyta: „Co masz nowego? A to? Co to jest?”. Wymyślanie stylizacji do jej klipów, filmów albo na czerwony dywan to prawdziwa przyjemność.

Jako ekspert L’Oréal Paris jesteś również odpowiedzialny za spektakularny manikiur gwiazd na festiwalu w Cannes.

Specjalnie na tę okazję powstała kolekcja lakierów do paznokci L’Or Sunset. Chciałem uchwycić w nich blask zachodzącego słońca. Stąd drobinki złota i płatki brokatu. Dzięki najnowszym technologiom udało się stworzyć naprawdę unikalny trójwymiarowy efekt glamour. Lakier ma wyglądać jak metal szlachetny, a pomalowane nim paznokcie przywodzić na myśl klejnoty. To teraz najmodniejszy trend.

Nigdy wcześniej nie zwracaliśmy takiej uwagi na paznokcie. A teraz to one przyciągają spojrzenia.

Masz rację. W tym sezonie paznokcie stały się głównym akcesorium, naprawdę istotnym dodatkiem do kreacji. Mają przykuwać uwagę w równym, a może nawet większym stopniu niż buty czy torebka. Wybór koloru manikiuru to bardzo indywidualna sprawa, dlatego to doskonały sposób na podkreślenie osobowości. Teraz możemy to zrobić nie tylko za pomocą lakieru do paznokci, ale również naklejek na paznokcie. To nowy produkt, w wielu oryginalnych wariantach. Naklejki są świetnym pomysłem na czerwony dywan, bo taki manikiur robi się błyskawicznie. A przy gwiazdach, które podczas festiwalu przebierają się czasem nawet trzy–cztery razy dziennie, to nie do przecenienia.

Oreo, jesteś ekspertem od kolorów. Na czym polega ta praca?

Na tym, żeby przewidzieć, co będzie modne, zanim będzie modne.

Więc jesteś trochę jak wróżka!

Dokładnie! Wróżka od kolorów. Więc muszę wiedzieć, co się będzie podobało w następnym sezonie, co kobiety będą chciały mieć wtedy w swoich kosmetyczkach. Żeby to przewidzieć, muszę też mieć szeroką wiedzę i rozumieć, jak pojmowane jest piękno w różnych miejscach globu. Jaką cerę mają kobiety w danej części świata. Czego w różnych krajach kobiety najbardziej potrzebują do pielęgnacji urody, jak chcą wyglądać, co pragną podkreślić makijażem i w jaki sposób mogą to zrobić. Muszę wyczuć, jakie trendy pokochają.

W tym roku na festiwal w Cannes eksperci L’Oréal Paris przygotowali kolekcję kosmetyków do makijażu L’Or Sunset. Możesz o niej opowiedzieć?

Inspiracją do niej był sam festiwal w Cannes. Najpiękniejszym i najbardziej charakterystycznym motywem tego festiwalu jest oczywiście czerwony dywan. A gwiazdy na czerwonym dywanie pojawiają się o zachodzie słońca. Wtedy naturalne światło jest najpiękniejsze, ma złoty odcień. Stąd nazwa kolekcji, dla której inspiracją było złoto, w swoich najróżniejszych przejawach, od współczesnego metalicznego po antyczny ciężki odcień vintage. Więc wiodąca kolorystyka tegorocznego makijażu w Cannes to złoto w pełnym przepychu nawiązującym do legendy tego festiwalu.

Rozmawiamy o obowiązujących trendach, ale Ty, Oreo, wiesz również doskonale, co będzie modne w następnym sezonie. Możesz nam coś zdradzić?

Niestety. (śmiech) Tajemnica zawodowa. Powiem tylko, że po sezonie letnim nie powinnyśmy pozbywać się pasteli. Będą głównym trendem także zimą.