Wiedza na temat tego, co i jak należy jeść, aby być zdrowym staje się coraz bardziej powszechna. Zwykle okazuje się jednak, że to nie wszystko, aby potrafić wprowadzać racjonalną dietę do swojej codzienności. To dlatego, że na zwyczaje żywieniowe wpływa bardzo wiele czynników - ustalone jadłospisy, indywidualne zapotrzebowanie organizmu czy kultura, z jakiej się wywodzimy to tylko niektóre z nich. 

Okazuje się, że czynnik psychologiczny jest jednym z kluczowych, choć wciąż jeszcze niedocenianych elementów wyjaśniających problematyczne relacje z jedzeniem. Jeśli chcesz poznać prawdę o własnej filozofii odżywiania, odpowiedz sobie szczerze na poniżej pytania: 

 Jak wygląda moja codzienna dieta?
 Jak się czujecie we własnym ciele? 
 Czy potrafię utrzymać wagę? 
 Czy mój rytm dnia pozwala mi na zachowanie rozsądku oraz umiaru w spożywaniu posiłków? 
 Czy potrafię zdrowo schudnąć, jeśli tego oczywiście potrzebuję i utrzymać wagę na swoim ulubionym poziomie? 
 Czy mam problemy z przejadaniem się na noc? 
 Czy pochłaniam za dużo słodyczy i przeradza się to często w tak zwaną kompulsję? 
 Czy obżeram się w reagowaniu na stres? 
 Czy mam problem z odmówieniem sobie deseru, jeśli fizycznie czuję, że to już za dużo na ten moment?

Moje metody odżywiania są skuteczne, sprawdzone i nie kopiowane z google ani od znanych trenerów czy dietetyków. Jeśli uważasz, że mogłabym Ci pomóc w zmianie nawyków i tym samym sposoby myślenia o jedzeniu, napisz do mnie: www.malgosiamikulik.pl. Pomogę Ci.

Osobiście nie jestem zwolenniczką rozpisywania diet na czynniki pierwsze. Moim kluczem do zdrowej i smukłej sylwetki jest umiar, degustacja zamiast jedzenia (pożerania oczami), czyli powolne delektowanie się małymi porcjami pięknie i zdrowo przygotowaną potrawą. Głównie warzywa, zioła, czasami ryby i owoce morza. Mało mięsa, potraw ciężkich mącznych, ciężkich sosów, chleba i bułek (choć je uwielbiam), mało mleka i nabiału, praktycznie zero alkoholu i napojów gazowanych. 

Bez soków z kartonu oraz innych sztucznie przetworzonych płynów. Woda z limonką, listkiem mięty, świeżo wyciskany sok, raz na jakiś czas, zielone koktajle. Ajajaj. 
Jak ja to kocham. To moje doświadczenia na przestrzeni pracy nad własnym ciałem i umysłem przez ostatnie 7 lat.

Działam zgodnie ze swoim sercem i tym co podpowiada mi moje ciało. Nie robię nic wbrew sobie, nie stosuję rygorystycznych zakazów ani diet, zaprzyjaźniam się mądrze z potrzebami organizmu. 
Pozwalam na wiele, ale stosuję też umiar. Dozuję przyjemności. Wyzbyta od 6 lat używek, alkoholu czy tytoniu. To lata mojej konsekwentnej pracy nad sobą i wyrobienia stosownych nawyków. 

Więcej informacji o filozofii odżywiania MIKULIK* znajdziesz na www.malgosiamikulik.pl
Dietę pudełkową Mikulik* możecie spróbować zamawiając pod linkiem: https://vilanova.pl/dieta/