Wszyscy pamiętamy przerażające zdjęcia z Japonii, a zapomnieć o katastrofie na pewno długo nie będą mogli sami poszkodowani. Tysiące rodzin zostało dotkniętych tragedią i z trudnością może rozpoczynać odbudowywanie życia. W tym mrocznym obrazie, od czasu do czasu pojawia się jednak światełko, którym jest pomoc niesiona przez innych. Do akcji angażują się zarówno anonimowi ludzie jak i sławy, a wszystko, żeby pomóc Japończykom. Najpierw była Lady Gaga ze swoją bransoletką, potem Clint Eastwood, który na pomoc przeznaczył część dochodu ze sprzedaży DVD z filmem o tajskim tsunami, ale również Sandra Bullock, która ofiarowała amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi kwotę miliona dolarów. A teraz przyszedł czas na T-shirty, które również wspierają szczytny cel.  

T-shirt to oczywiście obowiązkowy element garderoby, ale może być on również przekazem nadziei. W ramach akcji pomocy Imperium Wschodzącego Słońca, magazyn Elle zorganizował sprzedaż T-shirtów zaprojektowanych przez wielkich projektantów takich jak  Jean-Paul Gaultier, Vanessa Bruno i Paul Smith. Po tym, do działania wkroczył również japoński gigant Uniqlo, który zaproponował kolorowe topy zaprojektowane przez gwiazdy świata mody, piosenki, ale również wielkiego ekranu. I tak powstał minimalistyczny model Victorii Beckham, ostentacyjny Love Karla Lagerfelda, top z małymi serduszkami Lanvina, motyl Blake Lively, ołówkowo czarny rysunek Lady Gaga oraz inne przekazy pełne nadziei zaprojektowane przez Charlize Theron, Gwyneth Paltrow, Orlando Bloom i Cindy Lauper, a nawet szczupłą dłoń Nicole Kidman.

Szacuje się, że cała akcja pomoże zebrać kwotę około 900 000 euro, która będzie przekazana na rzecz japońskiego Czerwonego Krzyża pomagającego w odbudowie kraju. To się nazywać łączyć przyjemne z pożytecznym.