Walka z koronawirusem to obecnie największe wyzwanie globalnej społeczności. Z powagi sytuacji, jaką jest pandemia wirusa SARS-CoV-2, zdają sobie sprawę już nie tylko rządy państw, międzynarodowe organizacje i największe światowe koncerny, ale także lokalne marki. I ochoczo przyłączają się do pomocy mocno już obciążonej służbie zdrowia.

Polskie szpitale zdecydowała się wesprzeć m.in. polska marka Kazar. Producent modnych butów i torebek przekaże 10% dochodu ze sprzedaży na pomoc wybranym szpitalom w 16 województwach w Polsce. Każdy, kto dokona zakupu na stronach kazar.com, kazarstudio.com oraz emeraldsandcrocodiles.com, będzie mógł wesprzeć służbę zdrowia w swoim regionie. Inicjatywa #pomagamonline związana z epidemią Covid-19 potrwa do 25 marca.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez KAZAR (@kazar) Mar 17, 2020 o 9:10 PDT

Polska marka sportowa 4F zdecydowała się podzielić aż 20% obrotu ze swojego sklepu internetowego www.4f.pl z MSWiA w Warszawie, czyli największym szpitalem zakaźnym w naszym kraju. Oprócz tego, 4f przekazała już placówce 300 par gogli dla personelu medycznego, który zajmuje się zakażonymi pacjentami. Od 18 marca w internetowym sklepie www.4f.pl będzie można kupić t-shirt - cegiełkę. Całkowity zysk ze sprzedaży marka przeznaczy na zakup i produkcję artykułów medycznych dla szpitali zakaźnych w Polsce.

W akcję pomocy polskiej służbie zdrowia włączyła się także przedsiębiorstwo CCC. 17 i 18 marca przekaże 10 zł ze sprzedaży każdej pary butów marki Lasocki na wsparcie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu, który zapewnia miejsca do leczenia pacjentów z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez CCC (@cccshoesbags) Mar 17, 2020 o 10:29 PDT

Spółka Agata, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci salonów dekoracyjno-meblowych, w sobotę przekaał okrągły milion złotych polskiej służbie zdrowia na zakup sprzętu medycznego i środków zabezpieczenia sanitarnego na walkę z koronawirusem. 

Sieć sklepów Żabka ogłosiła, że przekaże na walkę z koronawirusem 4,5 mln zł - bezpośrednio do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i wskazanych przez nie instytucji.

Gesty solidarności wobec polskiej służby zdrowia wykonują też nasi rodzimi projektanci. Marka Ania Kuczyńska w dniach 20-31 marca przekaże 10% przychodu z każdego zakupu w sklepie online aniakuczynska.com na rzecz Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA.