Historia komisarza zmagającego się z wewnętrznymi demonami, od której trudno oderwać wzrok. Pełna emocji opowieść osadzona w wyjątkowym kręgu kulturowym. Taki jest drugi sezon serialu "KRUK. Czorny woron nie śpi" i utwór oraz teledysk, które właśnie ujrzały światło dzienne. Nowy singiel, podobnie jak sam serial, czerpie z tych inspiracji. W warstwie muzycznej opiera się na motywach kołysanki, stworzonej na potrzeby pierwszego sezonu serialu. 

Singiel do drugiego sezonu serialu "KRUK. Czorny woron nie śpi"

Na Podlasiu styka się ze sobą wiele kultur - polska, białoruska, romska, ukraińska, tatarska, a nawet żydowska. To absolutnie nieszablonowe, nadzwyczajne połączenie odzwierciedlenie znajduje w sztuce i muzyce ludowej.

Silne związki z naturą, czas mierzony poprzez zmieniające się pory roku, magia, wierzenia czy życiowe refleksje. Podlaskie ballady to historia walki ze złem, umoralniające przesłanie i zwrot do przyrody, która od zawsze towarzyszy człowiekowi. W nich zamknięta jest także przestroga - zła należy się wystrzegać. W kulturze ludowej występuje bowiem głębokie przekonanie o istnieniu świata nadprzyrodzonego, przed którym chronią modlitwy i rytuały, dokonywane także śpiewem.

Singiel do drugiego sezonu serialu "KRUK. Czorny woron nie śpi" inspirowany podlaskim folklorem, nawiązuje do pieśni ludowych. Jest niezwykle autentyczny, a brzmienia podkreślają charakter serialu. Południce w białoruskiej gwarze śpiewają o odpędzaniu zła, nocnych koszmarów pojawiających się pod postacią kruka. To silny związek utworu z samą fabułą drugiego sezonu produkcji.

Serialowy Kruk to człowiek skomplikowany, rozdarty pomiędzy widmami trudnej przeszłości a tym co tu i teraz. Po raz kolejny prowadzi trudne śledztwo w niekonwencjonalnym, kontrowersyjnym stylu. Tłem jego zmagań jest pełne mistycyzmu Podlasie, z jego magią, ludowymi obrzędami i szeptuchami pełniącymi rolę znachorek, leczących okaleczone dusze. Obraz został zilustrowany poruszającą muzyką, czerpiącą z nut kresowego folkloru – również kompozycji Bartosza Chajdeckiego z wokalem zespołu Południce.

Niesamowity klimat Podlasia, jego tradycje oraz kultura muzyczna są naturalną pożywką dla wyobraźni i znakomitą, artystyczną inspiracją. Szeptuchy, ludowe śpiewy, przenikanie się wielu kultur oraz życie na ich styku czy wszechobecna tajemnica – nie można być obojętnym wobec takiej wyjątkowości. Z dużą dozą fascynacji, ale też pewną nieśmiałością, zanurkowałem w klimat tej krainy. Podróż rozpoczęła się od spotkania z Południcami. Muzyka, napędzana energią tak silnych inspiracji, przypłynęła praktycznie sama. Połączenie jedynych w swoim rodzaju głosów Południc sprawiło, że cały ten proces przerodził się w fascynację, ale też wielką radość z obcowania z unikatowością dźwięków, kultury, tradycji regionu, charakterystycznymi zaśpiewami, wyjątkową harmonią i gwarą. Z przyjemnością wracam do tej przestrzeni, oddechu, wolności, wyjątkowych tradycji, wierzeń i - przede wszystkim - ludzi. Tak otwartych, choć czasem tak odległych. Wspaniale jest znów zawitać na Podlasiu, w jego lasach, nad jeziorami, u Południc i… Szeptuchy. Mam szczerą nadzieję, że nasza wyprawa zapewni słuchaczom i widzom wiele wrażeń. A tajemnica nadal pozostanie tajemnicą - mówi Bartosz Chajdecki, kompozytor.

Premiera drugiego sezonu serialu 9 lipca 2021 w serwisie CANAL+ online na canalplus.com oraz na kanałach CANAL+ dostępnych przez satelitę i sieci kablowe.

Kim jest Bartosz Chajdecki?

Bartosz Chajdecki, urodzony 1980 roku w Krakowie. Zaczął komponować w wieku 12 lat. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie. Pod koniec lat 90. pracował dla Yale School of Drama, New York School of Visual Arts czy Teatru Samuela Becketta w Londynie. Od 2003 roku komponuje muzykę do polskich seriali i spektakli. Autor muzyki do filmów „Jestem mordercą”, „Chce się żyć”, „Moje córki krowy”, „Najlepszy”, „Bogowie”, „Baczyński” i seriali jak: „KRUK. Szepty słychać po zmroku”, „Żmijowisko”, „Czas honoru”, „Misja Afganistan” czy „Chyłka”. Za soundtrack do „Czasu Honoru” otrzymał nominację do nagrody IFMCA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej) za najlepszą muzykę do serialu telewizyjnego.