Aplikacja Going oraz Empik Bilety wspólnie rozpoczęły akcję fundraisingową mającą na celu wsparcie branży eventowej. Uczestnicy wydarzeń kulturalnych mogą wspomóc ulubione inicjatywy, kupując za pośrednictwem aplikacji symboliczny #BiletWsparcia w cenie rozpoczynającej się już od 10 złotych. W akcji biorą już udział m.in. kluby warszawskie, takie jak Niebo czy katowickie P23.


Na czym polega #BiletWsparcia?

Izolacja sprawia, że wielu twórców znalazło się w kryzysowej wręcz sytuacji. Dlatego właśnie powstała ta wyjątkowa inicjatywa, dzięki której zebrane środki popłyną do agencji koncertowych, organizatorów, artystów, bookerów, klubów i domów kultury, DJ-ów i wszystkich innych, którzy do tej pory dokładali starań, by Polacy mogli aktywnie uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych. Wielu z nich toczy obecnie walkę o przetrwanie. Największe wyzwania stanowią bieżące opłaty oraz wynagrodzenia dla pracowników, którzy tworzą wszystkie niezwykłe miejsca. Agencje bookingowe muszą natomiast mierzyć się dodatkowo z zobowiązaniami wynikającymi z zawartych kontraktów. Wspierają też współpracujących z nimi artystów.

Aby włączyć się w akcję, wystarczy wejść na stronę www.goingapp.pl/biletwsparcia i wybrać inicjatywę, którą chce się wesprzeć. Wartość symbolicznej cegiełki zaczyna się od 10 złotych, a wszystkie zebrane pieniądze trafiają bezpośrednio do wybranego miejsca lub projektu. #BiletWsparcia to nie tylko cegiełka zapewniająca bieżącą pomoc. W przyszłości będzie uprawniał do różnych benefitów, np. zniżek oraz voucherów na barze.

#BiletWsparcia kupuje się tak, jak tradycyjne cyfrowe bilety na wydarzenia. Bileteria nie pobiera wynagrodzenia za obsługę akcji.

Emocje towarzyszące wydarzeniom kulturalnym zostają z nami na długo. Niektórzy śmiało mogą powiedzieć, że koncert czy spektakl, w którym wzięli udział, ukształtował ich osobowość i patrzenie na świat. Te niezapomniane chwile zawdzięczamy nie tylko artystom, ale także tysiącom osób, które działają za kulisami, aby każde wydarzenie mogło dojść do skutku. Dlatego w tych bardzo trudnych dla branży chwilach apelujemy do wszystkich, którzy kochają spędzać wolny czas kulturalnie, na mieście - zostańmy teraz w domach, ale nie zapominajmy o tych, którzy dali nam tak wiele radości - tłumaczy Anna Maria Żurek, COO Going.