Pochodząca z Krakowa marka MISBHV w końcu zadebiutowała na New York Fashion Week. W ramach jej prezentacji androgyniczne modelki stały i siedziały na białej scenie i deptały pastelowe róże. Inspiracją dla kolekcji był m.in styl motocyklistów i gwiazd popu z początku lat dwutysięcznych, Christiny Aguilery czy Britney Spears. Prezentacja odbyła się w kultowym nowojorskim studio Milk. Jak na tak nieoczywistą aranżację pokazu i odważne ubrania prosto z Polski zareagowali cenieni krytycy mody?

Zobacz też: Brooklyn i David Beckhamowie na pokazie Victorii Beckham w Nowym Jorku!

Już na kilka dni przed prezentacją marki MISBHV ważne zagraniczne serwisy internetowe polecały to wydarzenie. Portal Elle pokazał szkic MISBHV wśród ilustracji zapowiadających pokazy NYFW. Zainteresowanie brandem jeszcze wzrosło po jego pokazie. Vogue.com poświęcił obszerny artykuł trzem markom streetwear debiutującym na New York Fashion Week. MISBHV było jedną z nich.

Redaktorka Liana Satenstein rozpływała się nad bezkompromisowym stylem brandu:

Ta polska marka modowa debiutuje w wielkim stylu! Nigdy jeszcze ubieranie się jak imprezowe nastolatki w Polsce lat dwutysięcznych nie było tak cool, jak podczas pierwszej prezentacji MISBHV na New York Fashion Week. Kurtki motocyklowe zostały skrócone do minimum, żeby pokazać brzuch, a sukienka-tuba na suwak przypomina krzykliwe stroje Yamahy. Obcisły top i obniżone spodnie przywołują styl rave, a krótką bluzkę z logo MISBHV zestawiono tak ze skórzanymi bojówkami z niskim stanem, że wydawały się zsuwać z bioder. Wygląda na to, że polski dzieciak kochający clubbing przeszedł bardzo stylową metamorfozę!”

Słów uznania pod adresem marki nie krył także obecny na pokazie redaktor naczelny magazynu K-Mag, Mikołaj Komar:

Na pokazie zobaczyłem świetne połączenie sztandarowych oversizów MISBHV z podkreśleniem kobiecych kształtów i rock’n’rollem, a raczej gothic'em. Do tego zabójcze, mega sexowne szpile. Delikatne zmysłowe materiały ukazały się moim oczom w fuzji z denimem i skórami. Amerykanie byli zachwyceni, mimo porównań do Vetements czy Goshy Rubchinskiego. Krytycy wyróżniają na szczęście MISBHV za kolory i optymistyczny charakter kolekcji. To szczęśliwa moda dla dumnych kobiet a także moda szczęśliwej Polski... Tak właśnie jest. Entuzjazm po pokazie udzielił się też mi i już czekam na męską kolekcję!

Nic, tylko być dumnym z pierwszej polskiej marki, która z sukcesem zadebiutowała na nowojorskim tygodniu mody! Bo choć brand nie wszystkim jest jeszcze znany (bo nie jest mainstreamowy), to jednak trudno myśleć o nim jak o marce anonimowej. Jej założycielce Natalii Maczek udało się już ubrać m.in. Rihannę. Takiej gwieździe nie przeszkadzało, że ubrania z logo MISBHV to wydatek zaledwie kilkudziesięciu dolarów.

Zobacz: Rihanna na scenie w Londynie w kurtce polskiej marki MISBHV!

Może właśnie w mieszance dostępnej ceny i wyrazistego stylu tkwi siła marki MISBHV, którą poza Rihanną ukochali sobie także m.in. Sita Abellan, Kylie Jenner, A$AP Rocjy, Maffashion i Jesscica Mercedes?

A wam jak się podobają nowojorskie propozycje marki MISBHV? Zajrzyjcie do naszej GALERII