Bardzo miło mi zakończyć go informacją, że w „Harper’s Bazaar Thailand” ukazała się sesja modowa zrealizowana przez Polaków i z kreacjami polskich projektantów. Takie zlecenie to niepowtarzalna okazja do promowania polskich marek na zagranicznym rynku. I tak swój udział w sesji mieli: La Mania, Gosia Baczyńska czy młodzi krakowscy studenci projektowania – Paula Fiuk i Filip Urbaniak. Wierzę, że talentu nie mierzy się w latach i niezależnie od wieku każdy powinien mieć szansę, by sprawdzić się w tym, co kocha robić.

To podejście podziela jedyny w Polsce tak ekskluzywny warszawski dom handlowy – vitkAc, który od początku istnienia wspiera kariery młodych fotografów i stylistów, udostępniając im kreacje najlepszych światowych marek do sesji zdjęciowych.

Światową marką można nazwać także Mohito czy Reserved, bo ich właściciel – LPP S.A. – inwestuje w ich ekspansję także poza Polską. Zresztą czy w ogóle wiedzieliście, że to polskie marki, skoro w kampaniach reklamowych, realizowanych np. w Brazylii czy Stanach Zjednoczonych, występują topowe zagraniczne modelki? To z pewnością najwyższy standard. A co z Top Secret,Trollem? Te marki również cieszą się ogromną popularnością, bo mają styl i przystępne ceny. Niektórzy wciąż nie wiedzą, że za ich sukcesem stoi łódzkie przedsiębiorstwo Redan S.A. Nawet ja ostatnio zdziwiłam się, że marka Pretty One, którą zauważyłam na zakupach podczas wakacji na Bałkanach, też jest polska! Znalazłam w jej ofercie sporo ciekawych i eleganckich ubrań, ale jednocześnie z modnym, nowoczesnym wykończeniem.

O butach marki EMU trudno raczej powiedzieć, że są nowoczesne, za to na pewno stały się już klasyką mody ulicznej. Dziś te charakterystyczne miękkie kozaki w kształcie bamboszy nazywamy po prostu emu, nawet jeśli tak naprawdę są produktem innej firmy, np. DeeZee. Jedno jest pewne: to bezsprzecznie najcieplejsze i najwygodniejsze buty na zimowe chłody.