Burger King to jedna z kluczowych marek należących do koncernu AmRest. Pierwsza restauracja tej sieci powstała ponad 60 lat temu, a dokładniej – w 1954 roku w Miami na Florydzie. Amerykanie zakochali się w kultowym Whopperze, a przede wszystkim – w fenomenalnym smaku samego mięsa, które trafiało do każdej kanapki. Sieć szybko się rozrastała, a obecnie na całym świecie można znaleźć ponad 16 tysięcy (sic!) lokali z charakterystycznym logo. Dlaczego zatem pierwsza próba podbicia Polski się nie udała i dlaczego pokochaliśmy Burger Kinga po jego powrocie na rynek?

Trudne początki nad Wisłą

Pierwszy lokal Burger Kinga powstał pod koniec 1992 roku w Warszawie. Do lokalu przy Placu Zbawiciela ustawiały się długie kolejki, a chętnych do skosztowania specjałów made in USA bynajmniej nie brakowało. Kolejne 9 lat przyniosło powolny, ale stabilny rozwój sieci. Restauracje powstały w największych miastach Polski, a w 2001 roku było ich 26. Niestety jednak liczba klientów i wyniki sprzedażowe sieci pozostawiały wiele do życzenia, dlatego po niecałych 9 latach obecności na polskim rynku władze koncernu zadecydowały o zamknięciu lokali. Część z nich po prostu zniknęła z kulinarnej mapy Polski, część zaś przekształciła się w KFC.

Z czego wynikało relatywnie małe zainteresowanie Polaków propozycjami od Burger Kinga? Zdaje się, że decydującym czynnikiem były ceny. Lata 90.były trudnym okresem w naszej historii – czasem, gdy podczas zakupów Polaków interesowały przede wszystkim koszty, a jakość schodziła na dalszy plan. I to właśnie na tym polu – mimo ciekawego menu – Burger King przegrywał z dużo popularniejszym konkurentem. XXI wiek przyniósł jednak zmiany postaw konsumpcyjnych nad Wisłą, w związku z czym Burger King – już z odświeżoną ofertą – mógł powrócić. I to jak!

Wielki powrót Króla

Burger King zniknął na długie 6 lat. Powrócił z wielką pompą w 2007 roku, a pierwszy lokal otwarto ponownie w Warszawie – tym razem jednak nie na Placu Zbawiciela, a w popularnych Złotych Tarasach. Już kilka miesięcy później w stolicy pojawiła się również pierwsza burgerownia AmRestu w wersji drive-through. Obecnie, po ponad 10 latach, lokali jest już ponad 50 i znaleźć je można zarówno w największych miastach kraju, jak i tych nieco mniejszych – np. na trasie A1 w Otłoczynie czy w Węgrzcach. Czy cieszą się popularnością? Kolejki do kas mówią same za siebie.

Co czeka na smakoszy w menu Burger Kinga?

Burger King jest typowo amerykańską burgerownią, co widać już na pierwszy rzut oka. Królują oczywiście kultowe kanapki Whopper (także w wersji podwójnej i potrójnej), a także Big King. W ofercie lokalu można znaleźć także burgery z wołowiny Premium Angus oraz takie, w których 100-procentową wołowinę zastąpiono kurczakiem. Poza stałymi pozycjami w menu co jakiś czas pojawiają się burgery sezonowe, które pozwalają gościom sieciówki eksperymentować ze smakami.

Ciekawie prezentuje się też paleta dodatków do burgerów. Poza klasycznymi frytkami można w niej znaleźć również kultowe krążki cebulowe (niedostępne u konkurencji), kawałki mozzarelli w chrupiącej panierce, pikantne smażone serki czy frytki criss-cut.

Na coś dobrego mogą liczyć także fani słodkości. W Burger Kingu królują klasyczne włoskie lody – w rożku lub w wersji sundae, a także desery na ciepło: brownie oraz blondie. Dużym atutem sieci jest również bogata oferta napojów – co charakterystyczne, dostępnych z opcją dolewki. Oznacza to, że klient płaci za jeden napój i bez dodatkowej opłaty może samodzielnie uzupełniać kubek ile razy zechce – to również odróżnia Burger Kinga od konkurencji.

W menu dostępnych jest również kilka opcji w wersji fit – w tym sałatka z grillowanym kurczakiem, warzywna, a także kilka rodzajów wrapów z kurczakiem i wołowiną.

Aby móc skutecznie walczyć z konkurencją, sieć zmieniła również nieco politykę cenową, dlatego w ofercie znaleźć można produkty za jedyne 3,95 zł. To m.in. klasyczny hamburger, cheeseburger, małe frytki, mały napój, lody czy krążki cebulowe. Dodatkowe zniżki można zaś otrzymać dzięki kuponom promocyjnym publikowanym przez sieć – również za pomocą aplikacji online.

Jak zatem widać, Burger King oferuje zupełnie nową jakość na rynku sieciowych burgerowni. Grillowana, aromatyczna wołowina, spore porcje dodatków, dopasowane (nareszcie!) do polskich warunków ceny oraz obszerne menu w amerykańskim stylu – czy potrzeba większej zachęty, aby zamówić obiad czy kolację właśnie w tym lokalu?