Istnieje mit, który przyczynia się do wzrostu odsetka zakażeń HIV wśród osób po 50-tym roku życia: „Ludzie w pewnym wieku nie uprawiają już seksu i w związku z tym nie są narażeni na zakażenie wirusem HIV”. Stwierdzenie to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Badania prowadzone od początku lat 90-tych jasno pokazują, że po skończeniu 50 roku życia. potrzeby seksualne nie ulegają zmniejszeniu. Eksperci informują, że ponad połowa osób po 50-tce uprawia seks kilka razy w miesiącu. Niestety poziom wiedzy na temat bezpiecznego seksu w grupie 50 plus jest znacznie mniejszy niż wśród młodzieży.

Debata publiczna przepełniona jest treściami erotycznymi, a seksualność na wolnym rynku jest towarem prawie idealnym. Kiedy jednak kończy się anonimowość i przechodzi się do problemów jednostki, nagle pojawia się wstyd, zakłopotanie a czasem nawet wyparcie, stwarza to ogromne zagrożenie w obszarze zdrowia publicznego. Z danych epidemiologicznych wynika, że 11% nowych zachorowań na AIDS występuje u osób po 50-tce. Co więcej, liczba nowych przypadków w tej grupie rośnie szybciej niż wśród osób poniżej 40 r.ż.” – tłumaczy Agata Kwiatkowska, specjalista zdrowia publicznego i autorka kampanii.

W tegorocznej edycji Projektu Test mówimy o seksualności po 50-tce, ale nasz apel skierowany będzie do całego społeczeństwa. W obliczu zachodzących zmian demograficznych potrzebujemy nowej jakości w edukacji, profilaktyce i prewencji HIV 50+” – dodaje Kwiatkowska.

Na zdjęciach wykonanych w ramach tegorocznej kampanii występują: Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa Kasprzyk, Lidia Popiel, Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski, Jacek Kawalec, Tomasz Lipiński, Piotr Polk.

Dziś prezentujemy zdjęcia backstage, natomiast efekty sesji będzie można zobaczyć po raz pierwszy
1 grudnia w Światowy Dzień AIDS. Powstałe w ramach kampanii spoty będzie można zobaczyć w największych stacjach telewizyjnych, na stronie internetowej oraz w sieci kin Multikino. W Światowy Dzień AIDS zostanie również uruchomiony portal edukacyjny www.manifest50.pl, gdzie każdy będzie miał szansę dopisać swój własny punkt do manifestu. Dodatkowo marka BELLER stworzyła specjalną linię biżuterii dedykowaną tegorocznej kampanii. Biżuterię będzie można kupić od 1 grudnia w salonie marki BELLER przy ul. Brackiej 1 oraz za pośrednictwem strony www.BELLER.pl. 40% dochodu ze sprzedaży biżuterii zostanie przekazane na zakup testów na HIV w ramach akcji "Projekt Test".

 

SESJA I SPOTY PROJEKT TEST: MANIFEST 5.0

  • Autorka kampanii: Agata Kwiatkowska
  • Zdjęcia i reżyseria: Zuza Krajewska / LAF AM
  • Produkcja sesji i spotów: High Noon, Film Fiction
  • Stylizacja: Marta Śliwińska / InStyle, asystentki stylistki: Weronika Bolimowska, Maria Wyszomierska, Anna Kubiak
  • Make-up: Patrycja Dobrzeniecka / Master of Makeup Academy. Sesja wykonana kosmetykami MAC
  • Fryzury: Piotr So, Grzegorz Smoderek, asystent Ewelina Mruk / KEVIN.MURPHY
  • Manicure: Nail Spa
  • Zdjęcia i film backstage: Greg Klukowski Photography

Więcej na www.projekttest.pl, www.facebook.com/projekttest oraz na Twitterze @projekttest.

Kampania jest finansowana z  M·A·C AIDS FUND,  międzynarodowego  funduszu  dzięki  któremu  na  całym  świecie  realizowane są projekty na rzecz walki z AIDS. Środki na te działania pochodzą ze sprzedaży specjalnie przygotowanej na ten cel limitowanej edycji produktów. Każda złotówka ze sprzedaży szminki i błyszczyka Viva Glam pomaga kobietom, mężczyznom i dzieciom dotkniętym HIV/AIDS. Ambasadorami Viva Glam byli m.in. Elton John, Mary J. Blige, Shirley Manson, Linda Evangelista, Christina Aguilera, Nicki Minaj, Lady Gaga, Ricky Martin, Rihanna. Najnowszą kampanię promuje Miley Cyrus.