To opowieść o cielesności, bólu, chorobie, ale również o poszukiwaniu tożsamości, wracaniu do zdrowia i nauce rozumienia własnego ciała. Czym jest Hades dla Demeter, bogini urodzaju i opiekunki pięknych narodzin? Czym jest Hades dla jej córki Kory, jedynej żywej wśród umarłych? Czym jest Hades dla Eurydyki nieustannie wyciąganej z zaświatów? Czym jest Hades dla Orfea, w mitologii sławnego poety i argonauty? Czym jest Hades dla Karen Carpenter? Czym i kim jest Hades współcześnie?

Wybrałem temat czerpiący ze świata mitycznego, ponieważ interesuje mnie badanie kondycji bóstw w kontekście współczesności. Archetypiczna energia mitów greckich, stwarza przestrzeń do poszukiwań wspólnych płaszczyzn dla antyku i świata dzisiejszego, co wydaje mi się szczególnie fascynujące – wyjaśnia Jan Jeliński, reżyser spektaklu, student V roku Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza, laureat nagrody głównej Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu podczas 10. Forum Młodej Reżyserii za wrażliwość i autorską drogę w rozczytywaniu i redefiniowaniu archetypów kultury za reżyserię spektaklu „Nimfy 2.0” wyreżyserowanym w Starym Teatrze.

Na scenie Domu Machin zobaczymy: 
Natalię Strzelecką, Alinę Szczegielniak, Magdalenę Osińską, Karola Kubasiewicza, Rafała Szumerę.

Pozostali twórcy:
tekst i dramaturgia: Alicja Kobielerz, scenografia i kostiumy: Rafał Domagała, muzyka: Filip Grzeszczuk, wideo: Adam Zduńczyk, projekcje multimedialne: Tomasz Gawroński, inspicjent: Bartłomiej Oskarbski, producentka: Oliwia Kuc.

Premierowy set: 4,5,6 czerwca
Spektakle w lipcu: 1,2,3,4 lipca
Bilety i więcej informacji na www.teatrwkrakowie.pl