Jednym z największych zagrożeń dla środowiska naturalnego jest nadmierna produkcja śmieci, ogromne ilości jednorazowych butelek oraz foliowych toreb, zalegających w lasach i pływających w oceanach. Skala problemu jest gigantyczna i szacuje się, że jeśli większość populacji nie zmieni przyzwyczajeń, przyszłość planety maluje się w ciemnych barwach... Czy możemy coś z tym zrobić? Oczywiście, że tak! Najlepiej zacząć od razu, a do działań proekologicznych zachęcić całą rodzinę.

Jednorazówki zalewają planetę - co możemy zrobić?

Przedmioty jednorazowego użytku to największy problem, z jakim przyszło nam się zmierzyć w XXI wieku. Nie dość, że niemal od razu stają się śmieciami, to na domiar złego często niepoprawnie je segregujemy. Jak temu zapobiec? 

Świetnym sposobem jest opracowanie listy, na której zostaną spisane eko-zasady. Muszą być proste i klarowne, aby wszyscy członkowie rodziny bez problemu mogli się do nich dostosować. Co powinno się na niej znaleźć? Spieszymy z odpowiedzią!

  • Pakujemy drugie śniadanie w opakowania wielorazowego użytku - nie dość, że będziecie bardziej eko, to jeszcze zaoszczędzicie!

  • Wybieramy rower zamiast samochodu - jeśli odległość z miejsca zamieszkania do szkoły wynosi kilkaset metrów, to spokojnie możecie zrobić sobie wycieczkę rowerową!

  • Kupujemy ubrania z "dobrą metką" - zapewniamy, że jedna bawełniana koszulka to lepsza inwestycja niż dwie z poliestru. Nadmierne kupowanie ubrań szkodzi planecie - tekstylia, podobnie, jak opakowania po żywności, w błyskawiczny sposób zalewają Ziemię. Robiąc z dziećmi zakupy, sprawdzaj więc, z jakich materiałów wykonany jest element garderoby, który chcesz kupić. 

  • Rezygnujemy z wody ze sklepu na rzecz przefiltrowanej kranówki

Pierwszym krokiem, który warto podjąć, jest korzystanie z wielorazowych dzbanków oraz butelek filtrujących. To proste rozwiązanie, niewymagające dużego zaangażowania, którego efekty są naprawdę widoczne i odczuwalne.

Zachęca do tego m.in. Tomasz Kot, ambasador akcji polskiej marki Dafi - "Kosmiczne wyzwanie"

Firma, pod którą produkowane są rozwiązania Dafi, działa na rynku już od ponad 30 lat. Wartościami tej rodzinnej marki są doświadczenie, innowacja, ale także poczucie odpowiedzialności społecznej. Według niej rolą dużych przedsiębiorstw jest między innymi edukacja i uświadamianie, jak ważna w codziennym życiu jest dbałość o środowisko oraz własne zdrowie, poprzez picie odpowiedniej ilości filtrowanej wody.

Powiedz tak wielorazowym dzbankom i butelkom na wodę

Z butelek wielokrotnego użytku Dafi mogą z powodzeniem korzystać wszyscy członkowie rodziny, niezależnie od wieku. Wybierając tę idealną dla siebie, warto zajrzeć do portfolio marki.

Dzbanki i butelki wyposażone są w wymienny filtr (zaleca się robić to co miesiąc), który usuwa smak i zapach chloru z wody kranowej. Zawarty w nim naturalny węgiel aktywny otrzymuje się z łupin orzecha kokosowego. Produkty są bezpieczne dla zdrowia, co potwierdzają systematyczne badania i uzyskane certyfikaty. Najpopularniejsza butelka filtrująca Dafi - Soft dostępna jest w 3 pojemnościach: 0,3, 0,5 oraz 0,7 l.

Nowość - butelka Solid to natomiast pierwsza butelka filtrująca wodę wykonana z wytrzymałego Tritanu® wyprodukowana w Polsce. Jest niezwykle lekka, bezpieczna dla zdrowia, nie pochłania zapachów i bez problemu możną myć ją w zmywarce.

Dafi Solid ma optymalną pojemność - 0,7 l, dzięki czemu można mieć ją zawsze przy sobie, nie martwiąc się o konieczność kupowania wody w jednorazowych opakowaniach. Warto wiedzieć, że jeden filtr zastępuje nawet 200 butelek z wodą ze sklepu! Przy okazji, wcale nie musisz pamiętać o tym, że trzeba go wymienić - przypomni ci o tym aplikacja Moje Dafi, która poda termin wymiany filtra, jak również wskaże moment, w którym należy przygotować się do jego zakupu.

Wybierając produkty renomowanych firm, wspierasz marki, które inwestują w działania proekologiczne oraz inne ważne dla społeczeństwa inicjatywy. Firmy oferujące tzw. podróbki nie są zainteresowane takimi działaniami najczęściej ze względu na oszczędność spowodowaną oferowaniem niskiej ceny jako jedynej zachęty do zakupu mało znanego produktu.