Stworzona w trosce dobre samopoczucie kobiet, ich kondycję psychiczną oraz emocjonalną kampania #wKobiecejGłowie to ważny krok w walce o podniesienie świadomości problemów zdrowia psychicznego. Celem akcji jest zapewnienie kobietom przestrzeni do rozmów o ich emocjach, codziennych przeżyciach i doświadczeniach. Dzięki temu każda z nas będzie mogła wreszcie poczuć się wysłuchana i zrozumiana. Nam, twórcom akcji #dbamogłowę, na takich inicjatywach zależy najbardziej!

Kampania #NASZAwtymGŁOWA - #wKobiecejGłowie

My, Polki mamy problem. Chcemy robić tak wiele, że czasami zapominamy, jak ważne jest poczucie spełnienia i komfortu psychicznego. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Instytutu LB Medical przez SW Research, aż 25 proc. Polek nie czuje spełnienia w rolach społecznych, które przychodzi im pełnić. To alarmujące dane, które przekonały twórców kampanii #NASZAwtymGŁOWA do stworzenia specjalnej akcji poświęconej właśnie paniom.

Idea przyświecająca projektowi #wKobiecejGłowie powstała z potrzeby serca i troski o zdrowie psychiczne kobiet. Jestem kobietą i wiem, jak trudno jest być równocześnie matką, żoną, przyjaciółką, szefową. Nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli. Momenty słabości są wpisane w życie każdego człowieka. Ważne jednak by wiedzieć, jak je przezwyciężyć i zapanować nad burzą emocji, która rozkręca się w naszych głowach - mówi Dorota Bieniek-Kaska, prezes Instytutu LB Medical, pomysłodawczyni kampanii #wKobiecejGłowie.

Poprzez tę kampanię chcemy wesprzeć kobiety w trudnych momentach, przekazać wskazówki, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Zdrowie zaczyna się w głowie, w kobiecej głowie, dlatego kampania została poświęcona właśnie paniom - tłumaczy Dorota Bieniek-Kaska.

ZOBACZ TAKŻE: Julia Wróblewska szczerze o swoich problemach psychicznych: "Normalni ludzie chodzą po chodniku, ja po linie" [TYLKO U NAS]

#wKobiecejGłowie - dowiedz się, jak możesz sobie pomóc!

#wKobiecejGłowie to jednak nie tylko piękna z nazwy kampania. Akcja zakłada współpracę z wieloma organizacjami i inicjatywami prokobiecymi. W kooperatywie z Fundacją Gerlsy zostaną przeprowadzone wywiady z wybitnymi ekspertami, warsztaty dla kobiet oraz poszerzające horyzonty rozmowy, których głównymi bohaterkami będą właśnie panie. Według organizatorów, oddanie głosu kobietom to sposób na to, aby wreszcie poczuły się ważne i nauczyły tego, w jaki sposób dbać o siebie. 

Chcemy wspierać kobiety i dawać im przestrzeń do tego, by mogły mówić własnym głosem o swoich sprawach i sprawach dla nich ważnych. #wKobiecejGłowie to dopełnienie naszych działań, dlatego zaangażowanie się w tę kampanię było dla nas czymś oczywistym i cieszymy się, że możemy wspólnie przekazywać dobro innym kobietom, które naprawdę tego potrzebują - mówi aktorka Olga Bołądź, jedna z założycielek Fundacji Gerlsy.

Sandra Hajduk, redaktor prowadząca Gala.pl, inicjatorka naszej akcji #dbamogłowę miała przyjemność poprowadzić specjalny live inaugurujący kampanię #wKobiecejGłowie. Zachęcamy was do obejrzenia i przeczytania artykułów w naszej sekcji  #dbamogłowę

ZOBACZ TEŻ: Agata Młynarska o swojej psychoterapii: "Nie mogłam mówić o tym publicznie"